FAQ


Mijn account

Wie kan bij fashionette bestellen?

Om bij fashionette te kunnen bestellen moet je minimaal 18 jaar oud zijn en binnen de EU wonen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord bent vergeten, kunnen wij je via een e-mail een nieuw wachtwoord sturen. Klik op deze link als je een nieuw wachtwoord nodig hebt.

Hoe beëindig ik mijn account bij fashionette?

Om je account te verwijderen kan je een mail of brief sturen naar:

The Platform Group AG Schloss Elbroich Am Falder 4 40589 Düsseldorf

service@fashionette.nl

Waarom werkt de link om mijn wachtwoord te resetten niet?

Gebruik altijd de meest recente link die je via de mail gekregen hebt en gebruik deze binnen twee dagen na ontvangst, aangezien de link anders door veiligheidsredenen ongeldig wordt.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens veranderen?

Je gegevens kan je direct bij je account onder “wijzigen” veranderen. Hou er wel rekening mee dat je je doorgegeven e-mailadres niet meer kan veranderen, aangezien wij vertrouwelijke informatie enkel naar dit e-mailadres sturen. Voor je eigen veiligheid raden wij je aan wijzigingen altijd persoonlijk door te geven. Mocht je hierover nog vragen hebben staat onze klantenservice graag voor je klaar.

Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens?

Onze onlineshop is Veri Sign getest. Dit certificaat garandeert onze identiteit en legitimiteit. Je persoonlijke- en bestelgegevens worden uitsluitend via SSL-encryptie verzonden. Voor meer informatie kan je onze privacyverklaring lezen.

Bestelling / levering

Hoe bestel ik bij fashionette?

  1. Kies je nieuwe lievelingstas.
  2. Plaats deze in je winkelmandje en geef indien er sprake is van een tegoedbon de code in (indien van toepassing).
  3. Voer je factuuradres en een eventueel afwijkend adres in.
  4. Geef de betaalgegevens op en klik op “verder”.
  5. Controleer nog één keer goed al je gegevens en sluit je bestelling met de “nu kopen” knop af als al je gegevens kloppen.

Na het doorlopen van al deze stappen ontvang je een bevestigingsmail op het doorgegeven mailadres. Mocht je deze niet krijgen controleer dan even je spamfolder of neem contact op met onze klantenservice.

Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?

Een levering binnen Nederland duurt normaal gesproken 3 werkdagen.

Express Levering: Bestel je tot 13:00 uur en kiest op de verzendpagina voor Express Levering dan leveren wij jouw pakket al de volgende dag. Alles wat je voorvrijdag 13:00 uur bestelt leveren wij de volgende maandag. Deze service kost bij fashionette slechts 14,95 €.

Verzendkosten informatie:

De standaardlevering van uw bestelling naar Nederland is gratis en wordt binnen drie werkdagen bij u afgeleverd, daarnaast bieden wij u verdere verzendopties tegen betaling.

De terugkeer van uw bestellingen is altijd gratis met UPS.

Express Levering: Bestel je tot 13:00 uur en kiest op de verzendpagina voor Express Levering dan leveren wij jouw pakket al de volgende dag. Alles wat je voorvrijdag 13:00 uur bestelt leveren wij de volgende maandag. Deze service kost bij fashionette slechts 14,95 €.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis wordt aangetroffen om je pakket aan te nemen, zal de UPS-koerier het nog een keer proberen. Als de bestelling ook een tweede keer niet kan worden afgegeven, ontvang je een melding dat het niet is gelukt en kan je contact opnemen met UPS voordat er een derde en laatste keer wordt geprobeerd het pakket af te leveren.

Kan ik mijn bestelling ook telefonisch doorgeven?

Helaas kunnen we op dit moment nog geen bestellingen telefonisch aannemen. Deze moet je zelf online opgeven. Uiteraard staat onze klantenservice bij vragen altijd voor je klaar.

Wat betekent de aankoop orderstatus in mijn klantenaccount?

Hierin vind je de voortgang van uw bestelling.
Gemengd: De bestelling wordt verwerkt
Afgerond: De bestelling is volledig verwerkt
Afgesloten: De bestelling is teruggekomen als retour en is correct teruggedraaid
Geannuleerd: De bestelling kon niet worden verzonden. Kijk voor meer informatie in de inbox van jouw e-mail

Kan ik mijn bestelling veranderen of storneren?

Een verandering in je bestelling of factuur- en leveringsadres is na het afsluiten van een bestelling helaas niet mogelijk. Als je je bestelling wilt storneren verzoeken we je zo snel mogelijk een e-mail met je bestelnummer aan service@fashionette.de te sturen. Wij proberen dan zo snel mogelijk te reageren en je bestelling te storneren. Dit kunnen we echter niet garanderen aangezien wij streven naar een zo snel mogelijke verzending.

Betaling

Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling afgeschreven?

Dit gebeurt normaal gesproken direct na het verzenden van je bestelling.

Zijn alle prijzen inclusief btw?

Ja, al onze prijzen zijn inclusief btw (deze verschilt per land).

Welke betaalmethoden staan mij ter beschikking?

Bij ons kunnen klanten de volgende betaalmethoden gebruiken:

  • iDeal
  • creditcard (Master Card, VISA, American Express)
  • Paypal
  • Koop op afbetaling (in 3 maanden of 12 maanden per creditcard)
    fashionette behoudt zich het recht voor om in individuele gevallen bepaalde betaalmethoden niet aan te bieden en te verwijzen naar andere betaalmethoden.

Waarom wordt de door mij gewenste betaalmethode niet aangeboden?

Bij de risicobeoordeling wordt beslist welke betaalmethoden kunnen worden aangeboden. Dit proces is volledig geautomatiseerd. De controle wordt bij elke bestelling opnieuw uitgevoerd. Het is mogelijk dat bij een bestelling betaalmethoden beschikbaar zijn die bij een andere bestelling eventueel niet worden aangeboden. Een handmatige aanpassing van de beschikbare betaalmethoden door onze klantenservice is helaas niet mogelijk.

Koop op afbetaling

Als je hebt gekozen voor koop op afbetaling, kun je kiezen tussen een looptijd van 3 of 12 maanden. Bij de maandelijkse termijnen is een rente inbegrepen. De rente bevat geen winstopslag, maar dekt uitsluitend onze kosten voor het ter beschikking stellen van de koop op afbetaling. De rente bedraagt 5% van de aankoopprijs bij een afbetaling in 3 maanden en 15% bij een afbetaling in 12 maanden. Afgezien van deze rente, die al bij de maandelijkse termijnen is inbegrepen, zijn er geen verdere kosten. De vervaldatum van de termijnen is afhankelijk van de besteldatum. De eerste termijn wordt gewoonlijk direct na de verzending afgeschreven. De volgende termijnen worden telkens de volgende maand op de dag van bestelling afgeschreven van de door jou opgegeven creditcard. Als je niet op tijd betaalt, ontvang je per e-mail een vriendelijke herinnering. Als het niet mogelijk is om een termijnbetaling van je creditcard af te schrijven, kunnen de volgende termijnen pas worden afgeschreven, nadat de nog openstaande termijnen via bankoverschrijving door jou zijn voldaan. Wij vragen je begrip voor het feit dat de vertraging van een termijnbetaling geen invloed heeft op de vervaldatums van de volgende termijnbetalingen. Een vervroegde aflossing van de openstaande termijnen is uiteraard altijd mogelijk. Wij vragen je begrip voor het feit dat de rente hierbij niet vervalt. Je ontvangt de benodigde bankgegevens op aanvraag via service@fashionette.de. Houd er rekening mee dat in het geval van een terugboeking de afschrijving van termijnen door ons niet meer mogelijk is. De openstaande termijn moet eerst per bankoverschrijving worden betaald. Je ontvangt hiervoor een betalingsherinnering per e-mail, waarin je alle benodigde informatie vindt. Zodra je betaling is ontvangen en verwerkt, worden de termijnen weer regulier per creditcard afgeschreven. Eventuele kosten voor de terugboeking zijn voor jouw rekening. Indien je al een of meerdere termijnen aan ons hebt betaald, zal de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na de verwerking van de retourzending plaatsvinden.

Betalen via Creditcard

Wij accepteren MasterCard, VISA en American Express creditcards. Het bedrag wordt afgeschreven zodra jouw bestelling verzonden is. De terugbetaling vindt plaats bij de eerstvolgende betalingscyclus, echter uiterlijk binnen 14 dagen na dat jouw retourzending is geboekt. Je ontvangt het aankoopbedrag op dezelfde manier terug, waarop je dit bedrag hebt betaald. Wij vragen om begrip, dat wij jouw nieuwe Creditcardgegevens niet kunnen opslaan om redenen van gegevensbescherming. Ook vragen wij om begrip, dat bij een verandering van de verificatiecode en/of de vervaldatum, deze dan niet meer voor ons beschikbaar is. Graag kunt u onze klantenservice contacteren voor een nieuwe betalingsovereenkomst via service@fashionette.nl.

Wat is de CVV/ CVC-code?

De CVC-code is de driecijferige code die achterop je Mastercard of VISA-kaart naast het vakje voor de handtekening staat. Op American Express-kaarten staat er een viercijferige code op de voorkant.

Wat gebeurt er als ik te laat betaal?

Als je niet op tijd betaalt, krijg je van ons een herinneringsmail. Wij belasten je creditcard niet tot het openstaande bedrag is overgemaakt. De administratiekosten worden via je creditcard doorberekend.

Wanneer wordt mijn geld teruggestort?

Nadat wij je retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten wij het overgemaakte bedrag meteen terug.

Retouren

Wie is aansprakelijk voor schade aan mijn bestelling?

Voordat je een schademelding bij ons indient, is het belangrijk om te weten of het om gebruikssporen gaat of slechte kwaliteit. fashionette is niet aansprakelijk voor reguliere gebruikssporen. Mocht je bestelling tekenen van slechte kwaliteit of nalatige afwerking vertonen, neem dan direct contact met onze klantenservice op. Wij zullen proberen je bestelling door een specialist te laten repareren. Deze service bieden wij gewoonlijk gratis aan en kan een aantal weken in beslag nemen. Met gebreken bedoelen we bijvoorbeeld: losse naden, studs, nagels of handvaten. Ook ritsen en metalen elementen kunnen eenvoudig door een specialist gerepareerd worden.

Ik vind mijn tas niet mooi, kan ik hem retourneren?

Natuurlijk kan dat! Je kan je bestelling binnen 30 dagen gratis retournen. Om de bestelling terug te sturen vul je het retourformulier in die bij de levering is inbegrepen en doe je het samen met de fashionette ID-kaart in het pakket wat teruggaat.

In je verzendbevestiging vind je een link om een gratis retourlabel aan te maken.

Als je een klantenaccount hebt, vind je onder „Retourzendingen en vragen” een link om een retourlabel aan te maken voor een gratis retourzending.

Let op: je hebt hiervoor je bestelnummer en e-mailadres nodig.

Zodra wij het teruggestuurde pakket hebben ontvangen, krijg je van ons een e-mail en storten wij zo snel mogelijk het betaalde bedrag terug. Tot de afloop van de termijn voor het wettelijke herroepingsrecht gelden uitsluitend de daar vermelde wettelijke bepalingen. Het vrijwillig verleende, contractuele recht van teruggave beperkt evenmin je wettelijke garantierechten.

Waar moet op worden gelet bij het retourneren van sieraden?

Sieraden bestaan uit edelmetalen zoals goud, zilver, roségoud, platina en legeringen.Vanwege hun materiaal moeten ze speciaal worden gereinigd en opgeborgen.

Wij stellen het op prijs als de producten aan de volgende voorwarden voldoen:

  • de oorspronkelijke verpakking wordt meegestuurd
  • het betreffende artikel nog compleet en intact is
  • de oorbellen werden gewoon op de proef gesteld en niet geprobeerd
  • er geen make-upresten op het artikel zijn achtergebleven

Hoe stuur ik een artikel terug?

Stuur je artikelen veilig terug naar fashionette. In dit geval komen de kosten voor jouw eigen rekening. Gebruik het bijgesloten retourformulier en de adressticker.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Als je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet, kun je het gewoon retourneren. Om een nieuw artikel te ontvangen moet je echter wel een nieuwe bestelling opgeven.

Tegoedbonnen

Hoe gebruik ik mijn tegoedbon?

In je winkelmandje kan je je tegoedbon invoeren en vervolgens op “gebruik tegoedbon” klikken. De waarde van je tegoedbon wordt dan automatisch van het te betalen bedrag afgetrokken.

Kan ik tegoedbonnen kopen bij fashionette?

Helaas bieden wij op dit moment nog geen tegoedbonnen te koop aan.

Nieuwsbrief

Wat is de nieuwsbrief?

In onze nieuwsbrief houden wij je op de hoogte van de laatste trends en de nieuwste designerartikelen. Dit is natuurlijk helemaal gratis.

Wat zijn de voordelen van de nieuwsbrief?

Als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief ben je de eerste die op de hoogte wordt gebracht van de laatste nieuwtjes. Hierdoor kan je je favoriete artikelen reserveren voordat anderen het kunnen zien.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

Op onze startpagina kan je je onder “nieuwsbrief-aanmelding” met je e-mailadres aanmelden voor de nieuwsbrief.

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

Als je onze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan je ons een mail sturen naar service@fashionette.nl of je kunt de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief gebruiken.

Andere vragen

Ik wil graag een specifiek product

Je kan ons altijd een e-mail sturen met speciale wensen voor onze shop. Wij vragen dan direct onze inkoop of het mogelijk is de voorgestelde tassen toe te voegen aan ons assortiment.

Gisteren heb ik mijn favoriete tas nog online gezien en nu is hij weg. Betekent dit dat hij is uitverkocht?

Helaas betekent dit inderdaad dat de tas is uitverkocht. Wij bieden voor elk product verschillende aantallen aan, zo kan het voorkomen dat wij van een bepaald product slechts een beperkt aantal op voorraad hebben.

Ontvangen jullie aanvullingen voor uitverkochte artikelen?

Als je graag wilt weten of een bepaald artikel weer beschikbaar wordt, kan je altijd contact met ons opnemen. Dit kan namelijk per artikel verschillen en zo kunnen wij je vraag het beste beantwoorden.